Вчені розповіли, як «лондонський пацієнт» вилікувався від ВІЛ

7

Дослідження британських учених показали, що ВІЛ можна позбутися за допомогою порівняно м’якою хіміотерапії та разової пересадки кісткового мозку.
Перші результати дослідів на «лондонському пацієнта» представлені в журналі Nature Communications, пише ria.ru.
«Наш експеримент показав, що «берлінський пацієнт» не був аномалією. Ми довели, що саме ця процедура призвела до повного знищення вірусу. Це залишає надію на те, що того ж можна досягти за допомогою генної терапії», — заявив Равіндра Гупта (Ravindra Gupta) з Університетського коледжу Лондона (Великобританія).
Як відзначають вчені, є ще один випадок подібного лікування від ВІЛ. Йдеться про жителя Лондона, який заразився вірусом ще в 2003 році і з 2012-го постійно брав антиретровірусні препарати. Пізніше у нього діагностували лімфому Ходжкіна (агресивну форму раку крові). Це дало лікарям можливість перевірити історію «берлінського пацієнта», пересадивши пацієнту з Лондона стовбурові клітини кісткового мозку, отриманого від носія мутації в гені CCR5.
Тут допомогло і те, що необхідна «помилка» в геномі опинилася в найбільш сумісного донора кісткового мозку, тому експерименти Гупти та його команди повністю відповідали всім етичним і медичним нормам. Операція пройшла в травні 2016 року, після разової сесії хіміотерапії.
Це, як зазначає Гупта, радикально відрізняє їх підопічного від «берлінського пацієнта», організм якого повністю очищали від слідів раку і старих імунних клітин не один, а два рази, причому за допомогою радіації. Крім того, в геномі Брауна спочатку, ще до пересадки кісткового мозку, була присутня копія правильної версії CCR5, тоді як організм «лондонського пацієнта» був абсолютно не захищений від інфекції.
Наступні півтора року «лондонський пацієнт» відновлювався після операції, переживши кілька «громадянських війн» між імунними клітинами і пробуджень сплячих вірусів, не пов’язаних з ВІЛ. У вересні 2017-го він припинив прийом антиретровірусних препаратів, і з тих пір вірус у нього не знаходили.