Астрономи виявили безпрецедентні хмари на далекій екзопланеті

30

Нове відкриття допоможе нам краще зрозуміти атмосфери екзопланет і шукати світи, в яких можуть бути умови, сприятливі для життя, або біосигнатури в їх спектрі. Ми також наближаємося до складання прогнозів погоди для далеких інопланетних світів.

Мова йде про екзопланет wasp-127b, виявлену в 2016 році. Це гаряче і, отже, пухке тіло, що обертається так близько до своєї зірки, що його рік становить всього 4,2 дня. Екзопланета має розмір в 1,3 рази більше юпітера, але всього в 0,16 рази більше маси юпітера.

Це означає, що його атмосфера дещо тонка і розріджена — ідеально підходить для аналізу її вмісту на основі світла, який проходить через неї від зірки-господаря екзопланети.

Для цього група дослідників під керівництвом астронома ромена алларта з університету монреаля в канаді об’єднала інфрачервоні дані космічного телескопа хаббл і оптичні дані інструменту espresso на наземному дуже великому телескопі, щоб порівняти на різні висоти атмосфери wasp-127b.

“по-перше, як було виявлено раніше на планетах цього типу, ми виявили присутність натрію, але на набагато меншій висоті, ніж ми очікували“, — сказав алларт.

» по-друге, були сильні сигнали водяної пари в інфрачервоному діапазоні, але зовсім не було у видимому діапазоні довжин хвиль. Це означає, що водяна пара на нижчих рівнях екранується хмарами, які непрозорі у видимому діапазоні довжин хвиль, але прозорі в інфрачервоному“.

З’ясувати склад екзопланетних атмосфер — непросте завдання. Це тому, що ми не можемо побачити більшість екзопланет безпосередньо; ми робимо висновок про їх присутність на основі впливу, який вони надають на приймаючі їх зірки. Один з них-затемнення і підвищення яскравості — коли екзопланета проходить між нами і зіркою, світло зірки тьмяніє зовсім небагато.

Якщо він робить це досить раз і за регулярним графіком, то це один з явних ознак орбітальної екзопланети. І ми можемо використовувати цю інформацію і іншими способами. Коли зоряне світло проходить через атмосферу екзопланети, довжини хвиль у спектрі можуть поглинатися різними елементами. Ми називаємо ці підписи лініями поглинання і можемо розшифрувати їх, щоб побачити, що знаходиться в цій атмосфері.

Саме це і зробили алларт і його команда, використовуючи дані про поглинання з високою роздільною здатністю, щоб звузити висоту хмар до дивно низького хмарного шару з атмосферним тиском від 0,3 до 0,5 мбар.

wasp-127b у порівнянні з сонячною системою cmm

“ми ще не знаємо складу хмар, за винятком того, що вони не складаються з крапель води, як на землі», — сказав алларт.

» ми також спантеличені тим, чому натрій виявлений в несподіваному місці на цій планеті. Майбутні дослідження допоможуть нам більше дізнатися не тільки про структуру атмосфери, але і про wasp-127b, який виявився дуже цікавим місцем“.

Аналіз команди також виявив деякі дивні речі про те, як wasp-127b обертається навколо своєї зірки-господаря. У сонячній системі, де все в порядку, всі планети обертаються в напрямку обертання сонця в більш-менш плоскій площині навколо сонячного екватора. Це через те, як утворилася сонячна система з диска матеріалу, що обертається в обертове маленьке сонце.

Wasp-127b обертається не тільки в напрямку, протилежному обертанню своєї зірки, але і під дуже вираженим кутом, майже навколо полюсів зірки. Вважається, що системі близько 10 мільярдів років, що означає, що в цьому конкретному районі безумовно відбувається щось дивне.

«таке вирівнювання несподівано для гарячого сатурна в старій зоряній системі і може бути викликане невідомим супутником», — сказав алларт.

“всі ці унікальні характеристики роблять wasp-127b планетою, яка буде дуже інтенсивно вивчена в майбутньому“.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що .